6:00 – 7:00
Schodzenie się dzieci - witanie się z nauczycielką dyżurującą, wspólne zabawy.
7:00 – 8:00
Swobodna zabawa w kącikach zainteresowań przy niewielkim udziale nauczyciela,
zabawy stymulujące rozwój dziecka.
8:00 – 8:15
Ćwiczenia poranne z muzyką.
8:15 – 8:30
Przygotowanie do śniadania - czynności higieniczne.
8:30 – 8:50
Śniadanie - wyrabiane u dzieci nawyku właściwego spożywania posiłku, kulturalnego
zachowania się przy stole.
8:50 - 9:00
Dbanie o własne zdrowie - mycie zębów.
9:00 - 10:00
Zajęcia dydaktyczne, dostosowanie do potrzeb i możliwości dzieci,
realizowanie według programu, a planowanie przez nauczyciela,
zabawy dydaktyczne utrwalające zdobyte wiadomości.
10:00 - 10:15
Drugie śniadanie.
10:15 - 11:20
Spędzanie wolnego czasu na świeżym powietrzu w ogrodzie przedszkolnym
obserwacje przyrodnicze, prace porządkowe w ogrodzie.
Zabawy ruchowe i zajęcia sportowe na świeżym powietrzu.
Zajęcia z języka angielskiego (dzieci młodsze 2x 15 min., dzieci starsze 2x30 min. tygodniowo)
11:20 – 11:30
Wyrabiane u dzieci nawyków higienicznych - przygotowanie do obiadu.
11:30 – 12:00
Obiad - kształtowanie u dzieci nawyków zdrowotnych,
zachęcanie do spożywania całego posiłku.
12:00 – 14:00
Zabawy dydaktyczne, ćwiczenia graficzne, utrwalanie poznanych wierszy i piosenek.
Słuchanie opowiadań nauczyciela na podstawie literatury dziecięcej
Zabawy dowolne w sali lub na placu przedszkolnym.
Dzieci młodsze Odpoczynek na leżakach
- wyciszanie dzieci poprzez różne techniki relaksacji (bajkoterapia, muzykoterapia itd.)
czytanie krótkich tekstów literatury dziecięcej.
14:00 - 14:30
Podwieczorek.
14:30 - 15:30
Zabawy i rozmowy z dziećmi, zabawy w ogrodzie przedszkolnym.
15:30 - 16:00
Zabawy integracyjne, porządkowe w kącikach zainteresowań.
Rozchodzenie się dzieci.